woensdag 11 februari 2009

Basis Japans

Voor je Japanse series gaat kijken, kan je best toch een paar woordjes Japans. Ik vind het echt super om een woord te horen en te kunnen zeggen: Dat ken ik! Dan ben ik supertrots op mezelf :) Dus ik zal hier een paar woordjes Japans meegeven. (De karakters die achter de woorden staan zijn hiragana)

kawaii! = schattig (Japanners gebruiken dit woord erg vaak)
konnichi wa = goeiedag こんにちは。
ohayou gozaimasu = goeiemorgen おはようございます。
konban wa = goedenavond こんばんは。
oyasumi nasai = welterusten
watashi wa ... des = mijn naam is ...
sayonara = tot ziens さようなら。
hai = ja はい。
iie = nee いいえ。
arigatou = danku ありがとう。
doozo = alstublieft (geven)
onegai shimas = alstublieft (verzoeken)
sumimasen = sorry すみません。
nan des ka? = wat?
ai shiteru = ik hou van je
baka = eikel, stom mens
itadaki mas = eet smakelijk
kanpai! = proost

Les Japans in Engels, erg goed uitgelegd:

4 opmerkingen:

  1. Watashi wa Astrid des! Haha, interessante blog heb je Anneleen. Je bent een kleine, lieve Japanees =). Kom zeker bij mij eens een kijkje nemen, haha! xx.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, blijkbaar is het nu gelukt om 'comments' te plaatsen.

    Veel succes nog.

    niels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je ons enkele Japanse woordjes wil aanleren! Nu nog leren van ze uit te spreken, en ik kan die reis naar Japan gaan boeken ;).

    Succes ermee!

    Elke xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Konbanwa Japaneesje-sama ik wou ff zeggen dat je dit goed hebt gedaan ik vind het alleen beetje jammer dat je de woorden fout gespeld hebt misschien kun je het even nachecken, het is maar een tip :) maar verder vind ik het leuk om te lezen dat mensen interesse hebben in het leren van Japans, hopelijk leer je nog meer. ^_^

    BeantwoordenVerwijderen