woensdag 18 februari 2009

Vampire Knight (Guilty)

Een van de anime series die ik kijk, is Vampire Knight en het tweede seizoen hiervan is Vampire Knight Guilty. Soms is het wel een beetje bloederig, maar wie houdt er nu niet van vampiers? :)

Yuuki's vroegste herinnering is dat van een besneeuwde nacht in de winter, als ze wordt aangevallen door een vampier maar door een andere wordt gered, genaamd Kaname Kuran. Tien jaar later is Yuuki Cross geadopteerd door de directeur van Cross Academy. Zij is een wachter die de volgende twee taken moet vervullen: de Dag Klas(menselijke studenten) beschermen tegen de Nacht Klas (vampiers) en om ervoor te zorgen dat de Dag Klas niet achter de ware identiteit van de Nacht Klas komt. Haar collega, Zero Kiryuu, is een jeugdvriend wiens ouders zijn gedood door een volbloedige vampier en hij wil ze nu allemaal doden en vertrouwd geen enkele. Door een twist van het lot is Zero nu zelf in een vampier aan het veranderen, omdat hij is gebeten door een volbloedige vampier vier jaar terug, genaamd Shizuka Hiou. Kaname, Yuuki's redder, is de leider van de Nacht Klas, met hulp van Takuma Ichijou.



(Als je het echte filmpje op youtube bekijkt: Let niet op de tekst die erbij staat, Twilight is namelijk wél goed, niet te vergelijken, maar wel goed :) )

Dit is het liedje dat op het einde van elke episode komt, een beetje luguber, maar ik vind de viool in het stukje wel mooi... (Still doll van Kanon Wakeshima)


Dit is het eindliedje van het tweede seizoen, net als het eerste liedje, van Kanon Wakeshima. Het heet Suna no Oshiro (castle of sand)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten